Hoe een klein probleem uiteindelijk grote gevolgen kan hebben..


Tip! 
Een voorbeeld uit de praktijk:


Menno betaalt al jarenlang keurig zijn verzekeringspremie via automatische incasso. Op een gegeven moment vindt er echter een stornering plaats, mogelijk als gevolg van onvoldoende saldo op zijn rekening of een andere reden voor de mislukte incasso.

Menno merkt de stornering niet meteen op, en de betalingsherinneringen die door de verzekeringsmaatschappij per e-mail worden verzonden, belanden per ongeluk in zijn spam-map. Hierdoor is Menno zich niet bewust van de problemen met de betalingen.

Omdat Menno niet op tijd reageert op de betalingsachterstand, kan de verzekeringsmaatschappij besluiten om zijn polis te beëindigen. Bovendien kan de verzekeringsmaatschappij deze informatie doorgeven aan instanties zoals het Centraal Informatie Systeem (CIS), die informatie verstrekken aan andere verzekeringsmaatschappijen.

Nu wordt Menno, zonder dat hij zich er bewust van is, als wanbetaler geregistreerd bij CIS. Wanneer hij in de toekomst een nieuwe verzekering wil afsluiten, weigeren veel verzekeringsmaatschappijen hem vanwege zijn negatieve registratie bij CIS. De opties die overblijven, zoals het verkrijgen van verzekeringen via speciale maatschappijen zoals De Vereende, kunnen vaak duurder zijn.

De tip! Controleer regelmatig de status van automatische incasso’s en besteed aandacht aan e-mails, zelfs die in de spam-map, dit helpt om dit soort problemen te voorkomen.

Meer in deze categorie:


Meer weten of persoonlijk advies?

Persoonsgegevens
 ,  Aanpassen?
Opzoeken adres gegevens mislukt Handmatig invoeren?
Vraag/opmerking

Poel Financiële Diensten maakt gebruik van cookies op haar website Accepteren Meer informatie